torsdag, november 13, 2008

Vikariestopp och massvis med kanaler

Jobbade min andra dag den här månaden. Kul att få beskedet att kommunen måste spara in och därför infört vikariestopp från nu å minst fram till jul... Hej då extra pengar!! Bra att spara in på någon av de verksamheter som går + oxå. Spar in på nåt annat, gymnasieskolan exempelvis. Kicka lite lärare från nån meningslös utbildning där istället. Slå ihop alla klasser som är under 30 pers och låt dem ha färre lärare per elev eller nåt. Spar inte in på det viktigaste vi har: de små som är vår framtid och våra gamla som tjänat oss under vår uppväxt!

Fick en rejäl överaskning när jag knäppte på tvn när jag kom hem idag. Började bläddra i kanalerna och upptäckte att vi helt plötsligt har en hel bunt med Canal+! Drama, action, hits, massa sport mm. Så jag har ägnat kvällen åt att kolla på Superman returns hahahaaha... Vart gör han av kläderna när han byter om? Han har ju på sig dem sen igen när han inte är Supeman längre....

Imorn är det ännu en heldag i Gävle... Suck! Sen har jag lovat Beda att hämta henne efter Tranan... Kommer bli en lång dag. Nu ska jag titta lite på Medium.
Tjingeling!

2 kommentarer:

MammaKarin sa...

Jag håller med dig gällande skolan och lärare. De inser inte att det är super viktigt med bra och utbildade lärare samt mindre klasser. Annars får ändå samhället betala i slutänden med bråkiga ungdomar.

Om du har lite att göra kan du städa hemma hos mig alldeles gratis ;-)

Evve skulle inte på tranan denna fredag, de var bjudna till Kilafors Herrgård på disco.Vilket stor dotter jag fått. Här hinner man knappt med längre i svängarna.

Farida sa...

Lite att göra har jag väl inte egentligen... Det är snarare lite med pengar tyvärr... Så om det går bra kan jag istället komma och vara sällskapsdam för några hundra i timmen?