tisdag, november 18, 2008

Mat!

Det är helt fantastiskt vilken koll man får på sina utgifter med hjälp av ICA-kortet! Blev ju vuxen i September och skaffade ett ica-kort tillsammans med Jens. Känner mig löjligt vuxen sen dess.. haha

Igår kom oktobers bonusbesked, där finns även info om hur mycket man handlat på respektive ica-affär. Vi har nu svart på vitt att vi storhandlar för dryga 2000 varje månad och småhandlar för strax under 1000 utöver det. Tycker det är ganska rimligt ändå. Jens och jag är faktiskt väldigt duktiga på att planera mat för ca 2 veckor som vi sedan handlar till och utöver det blir det sånt som frukt, grönsaker och mjölk som köps till.

Imorn ska vi äta Jambalaya! Det blir nog gott!! =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

JAG VILL OCKSÅ HA ETT ICA KORT!! Men det kanske inte är så smart att skaffa när man inte har någon inkomst... Sug.

emzor sa...

fan vad duktiga ni är! vi har ica-kort men vi drar de bara för att få bonus. jag tror att vi handlar för över 3000 i månaden faktiskt. men vi har också bestämt nu att vi ska fylla korten med pengar istället. dock är det synd att vi bara har ica nära, dyrare och lägre utbud :/

Farida sa...

Vi drar bara vårt för bonus än så länge vi oxå! Men man får ju veta hur mycket man handlar för iaf! Bra att veta oxå innan man börjar sätta in pengar på det. Vi har ju tur å har ica kvantum här, tror det lönar sig...

Anonym sa...

det tror jag med. sen är jag sämst på att komma på nåt att äta, skulle vara sjysst om man kanske kan få se era matlistor :) lite inspiration liksom