tisdag, november 04, 2008

irriterande...

För det första är det irriterande när lärare lägger ut lit. listor på internet som sedan inte gäller. När den nya listan innehåller 8 fler böcker och summan av dessa böcker vid ett köp på den billigaste sajten på nätet går upp till 1443 svenska riksdaler, är det ännu mer irriterande. När det sedan 3 dagar innan kursstart kommer ut en studiehandledning som tycks utesluta de 2 dyraste böckerna har irritationen nått en slags topp. Och att sedan vid kursens start få höra att några av böckerna kommit med på listan av "misstag" och att vissa inte var värd att läsa så mycket ur, så kan man fundera över hur de lärare som konstruerat literaturlistan har tänkt egentligen. Kanske skulle den där gamla listan som låg ute från början med bara 2 böcker varit den som skulle ha gällt ändå? Speciellt med tanke på att den innehöll ett antal böcker som man skulle välja sedan utifrån sitt temaarbete under VFU.

Det finns fler irriterande moment i mitt liv och jag kan ju dela med mig ett av dem. Det är väldigt irriterande att jag fortfarande efter mer än 2 veckor inte mår riktigt bra i kroppen. Hostar, men inte så där så att man är riktigt sjuk, har ont i halsen till och från, men inte så där jätteont så att man är sjuk. Har fortfarande ont i käken/mun/tänderna på vänster sidan och vaknar ibland på nätterna av att jag biter ihop och spänner mig där. Tandläkaren sa nåt om att jag hade spår av tandgnissling, men jag anser att jag biter ihop för att det lindrar när det spänner och gör ont. Jag vill i vilket fall som helst bli så pass frisk så att jag vågar mig ut på mina promenader igen!!

4 kommentarer:

emzor sa...

tror du att det kan bli bättre om du kör en detox-kur?

Anonym sa...

Vilken tur att du kom till mig och fick lite te...och skorpor och choklad :P

Farida sa...

det var en detoxkur som satte igång detta från början är jag rädd....

emzor sa...

aj då... hmm. drick mkt vatten :P det brukar ju rena sägs det :P