fredag, november 07, 2008

Fisk Taco




Ikväll har vi ätit Fisk Taco. Fick ett infall när jag tittade på TV en eftermiddag och skrev ner vilka ingridienser Rachel Ray hade när hon gjorde detta (ja jag vet att jag är världens hemmafru/tönt som ens skriver ner/kollar på det programmet). Saken är den att det inte smakade så tokigt, förutom att riset blev VÄLDIGT starkt.

Egentligen skulle fisken varit av sorten Guldmakrill, men det hittade jag inte, däremot hittade jag vanlig makrillfilé i frysdisken. Spenaten i riset skulle varit färsk, men jag är inte den som äter spenat varje dag, därför blev det fryst.

Ett tips till er som är trött på fiskpinnar!! (OBS! Jens tyckte så klart inte att det var gott....)

3 kommentarer:

emzor sa...

nä karlar kan ju aldrig uppskatta maten man tillagar... :/

Anonym sa...

stackars Jens, har ni provat häst??

Farida sa...

Häst är gott! Lamm är väldigt gott, men det gillade han inte heller...