torsdag, november 06, 2008

Jag lider!

Idag var jag med om nåt SÅ pinsamt. Eftersom jag skulle till Nyhamre och diskutera med min LLU om mitt kommande temaarbete, tog jag bussen dit. När jag ska åka buss åker jag buss nr 3 från Ren till stan. 3an har den trevliga rutten runt ren här och sen mot stan förbi kilbergsskolan och Bäckvägen. När vi kom vid pizza express GLÖMDE chaffisen att svänga in mot kilbergsskolan! Jag såg på den stackars människan att han inte visste vad han skulle göra... Men vad KUNDE han göra? Det är ju inte så lätt att stanna och backa mitt på 301/50 exempelvis. Vända en hel buss är inte heller enkelt. Så jag förstår att han bara åkte vidare mot station. När han kom fram fumlade han lite, sen bytte han med en annan chaffis och försvann illa kvickt. Jag tycker verkligen synd om denna stackars människa, för han såg så skyldig och obekväm ut.

Inga kommentarer: