tisdag, november 11, 2008

Fan, det är slut på lingonsylt!

Det är sant. Lingonsylten ÄR nästan slut. Dum som jag var åt jag lingonsylt till gröten i morse (var duktig å åt gröt för första gången på flera veckor!), hade totalt glämt bort att jag skulle äta tjockpannkaka ikväll. Å alla vet ju att till tjockpannkaka går det bara att äta lingonsylt, för så åt och serverade pappa. Min pappa var bäst i hela världen på att göra tjockpannkaka! Ibland lyckas jag åstakomma något som liknar pappas tjockpannkaka, men oftast blir jag förbannad för att den inte blir lika bra som pappas. Det återstår ca. 45-60 minuter innan jag vet om dagens pannkaka har lyckats...

Har alltså jobbat idag, vilket var väldigt trevligt. Det är intressant att tänka på vilken attityd man har nu om man jämför med första terminen och så. Det känns inte alls lika skrämmande längre och jag LÄNGTAR till jag är klar med utbildningen! Hoppas bara att gamla rävar inte drar ner en när man kommer ut i arbetslivet... Det är mycket mer skrämmande tanke än något annat jag kan komma på.

Har funderingar på att åka till mormor och slutföra mitt fönsterputsarjobb där... Får se hur kvällen utvecklas...

Tjingeling!

3 kommentarer:

emzor sa...

min lingonsylt tog precis slut den med! det är hemskt för jag vet inte vad jag ska ha i gröten nu :(

Anonym sa...

äpple och kanel är skitgott!!!!

Farida sa...

Äppelmos och kanel! Mosen ska vara lite halvfryst, varma äpplen är blä! =D

Men det går inte till pannkaka!