fredag, november 14, 2008

Glass, film, nykter!

Det blir min kväll... Så är det när man lovar lillasyster att sova här och att jag ska hämta henne utanför Tranan inatt. Men jag hämtar henne hellre än att jag inte vet vad hon pysslar med. Jens är iväg å bowlar med M&M så jag är alldeles ensam med min glass och film! =D

Det stör mig lite att jag lovat Jens att ajg ska hämta honom i Grängsbo inatt oxå. Det är fasligt halt ute. Speciellt vägen mot Edsbyn. Här är det ganska lugnt, men där borta hade det fryst på lite, vilket gör det väldigt lurigt. Vinterdäcken på bilen är inte världsbäst heller. Skulle haft en trevlig subba med fräsha däck så hade jag kunnat våga mig ut å hälsa på dig oxå Storasyster!

Just i skrivande stund hör jag hur folk ute på vägen åker och slirar allt de kan. Lyckliga tonårspojkar som nyligen fått körkort tolkar jag det som... Varför åkte aldrig jag (eller nån annan tjej heller för den delen) så i ungdomen? Det hade ju gjort att man hade haft lite större kontroll över sin körförmåga även på vintern. Man kanske skulle boka in sig på halkbanan igen?

Nä, nu funderar jag allvarligt på att ta en promenad innan glassen å filmen. Känner hur skuldkänslorna över min jäsande degmage tar över....

Tjingeling!

1 kommentar:

emzor sa...

om jag hade varit hemma hade jag svullat glass med dig. jag sitter ensam i täby, nykter med kladdkaka istället. surt. ja du får akta vägen, jag höll på att slira av när jag åkte till bollnäs idag.