tisdag, november 11, 2008

Fönsterputsning avklarad!

Men blåsor i händerna är jag nu klar med putsningan av mormors fönster. Eftersom det var mörkt ute såg jag inte resultatet så bra, men jag får väl höra om det är dåligt gjort. Det positiva är ju att tanten i fråga inte har världens bästa syn... hahhaha

Anlände till mormor vid 6 och hade putsat klart strax efter 7, men Bea och jag stannade även och pratade en stund, så vi åkte inte därifrån förän vid närmare halv nio. Å hjälp vad varmt det är där! Idag var det bara 26 grader, men jag kan lova att elementen HETTADE! Vanligtvis brukar det vara ca 29 grader där... Kanske gjorde mitt putsande att temperaturen sjönk något, jag putsade ju utsidan och mellan fönstren oxå.

Om min fönsterputsarteknik har jag ett och annat att säga.
  • Microfiber fönsterputsduk + T-röd-vatten = Bra resultat
  • Microfiber fönsterputsduk + T-rödvatten + mina händer och urkramning = Blåsor!

Jag klarar högst av 4 fönster, sen har jag VÄLDIGT ont i mina händer... Tack och lov går smärtan över ganska omgående.

Nu är det nog sovdags!

Tjingeling

2 kommentarer:

MammaKarin sa...

Men vad duktig du är ! Jag vet... Kom och putsa min fönster också vet ja! Din bror har bakat bullar så det blir kaffe med bullar efteråt :-)

Farida sa...

Hahahahaha! Får vänta till blåsorna försvunnit! =D