söndag, december 21, 2008

Öronljus och låtsasjul

Igår var vi i Älvkarhed och firade jul med Jens släkt. Vi var 17 människor som samsades om maten hemma hos Jens mamma och det räckte till alla som vanligt! =) I det lilla huset var vi sedan 14 styckna som skulle samsas om sovplats... Jag och Jens fick ett rum tillsammans med Tindra, Helen & Hasse ett rum med Mira, Pär & Marie delade rum med Neo, sen fick resterande människor sova i vardagsrummet. Det är inte lätt att sova med Tindra, hon är en mindre kopia av Jens i sitt sovbeteende så jag är van... hahahaha! I morse vaknade jag av att näsan plötsligt rann som en flod under vårregniga dagar. Tindra vaknade av mitt snyftande och frågade "vad är det?" med bekymrad röst. Hon blundade igen när jag förklarade min nästäppa... Det gick en stund sen kände jag något som killade i ryggen, ett svagt pickande. Jag hann fundera vad det var och rycka lite grand innan jag hörde världens mest försiktiga viskning "Frida? Frida?" Då var det bara att samtala en stund med den lilla damen, sen lämnade hon mig och jens i rummet så vi fick sova vidare en stund till.
När Jens vaknade ungefär 10 timmar senare gick vi ut i den underbara vintern och åkte lite skoter. Det var mysigt! Sen har Helen försökt bota mitt onda öra med ett öronljus http://www.biosun.com/sverige/ohrkerzen.cfm vet inte om det fungerade, men det sa "plopp" iaf och jag blev då lite rädd för det var lite läskigt! Det skulle hjälpa till att tryckutjämna, vilket jag behöver eftersom jag inte är bra i mitt öra sen jag var ute å flög där i April...
Bjussar här på lite bilder från kvällen...
Börjar med en bild på självaste Tomten!
Jens fick inget paket från Tomten... =(

Alla barn (och vuxna) leker och är nöjda med julklapparna!

Tävlingssvar... Jag kom delad 3a...




Redo för skoterfärd!


1 kommentar:

MammaKarin sa...

God Jul Frida och Jens
önskar
Micke, Anna-Carin
Fredrik & Evelina