lördag, december 27, 2008

Abstinens

Känns nästan som om jag är lite sugen på alkohol just nu... Har ju varit lite varannan dag den sista tiden... Läskigt. Fast å andra sidan vad gör det om jag skulle få för mig å dricka lite alkohol ikväll (förutom hål i min plånbok)?

Har varit på stan med Ami idag å inhandlat strumpbyxor till Nyår. Fan vad folk är köpgalna och springer omkring som idioter och rycker i rödmärkta plagg... Sen kan man ju även ifrågasätta vissa butikers känsla för kundbemötande och service... Hur kan exempelvis Guldfynd ha en ensam personal en lördag mitt i mellandagsrean? Jaja, jag har ingen brådska med att inhandla mitt så jag väntar gärna. Spelar ju ingen roll att det är rea heller för alla affärer rear ju bara ut gammalt skit som de hittat längs ner i källaren!

Nu ska jag gå å titta till min egenhändigt komponerade slottsstek för lergryta, med upphottade kryddval.

Tjingeling!!

2 kommentarer:

emzor sa...

spar dig till nyår tycker jag. då kan vi dricka rejält :)

Anonym sa...

Ja under julen kan det lätt bli lite mycket av alkoholen. Själv så tog jag allt på juldagen så nu känns det som att jag skulle klara mig ända till nästa jul .. hrmm :)