lördag, december 13, 2008

6år











Det firar vi med mat på kryddkossan. Pepparkakor blev det bakat idag, i alla dess former. Jag fick till ett litet hus oxå. Fint vettja! hahahahaha... Tindra hjälpte mig med dekorationen av husdelarna, sockret stelnade innan jag hann sätta dit skorstenen, men det blev bra ändå!
Vi hann med att gå ut i det vackra vädret och åka lite pulka oxå. Tyvärr är inte dagens barn lika road av denna företeelse som jag. Tydligen så är det jobbigare att gå upp för backen än vad det är roligt att åka ner. Själv hade jag tänkt få lite gratis motion utan att behöva skämmas... hahahah

3 kommentarer:

emzor sa...

vilket fint hus ni gjorde!

susanna sa...

ja har funderat på det där.. hoppade vi någonsin över att åka pulka för att det var jobbigt att gå upp? man sprang väll upp... jag tror med all säkerhet att dagensbarn är latare en vad vi var..

Farida sa...

Oh ja Susanna, de är MYCKET latare än vad vi var!