fredag, december 19, 2008

Gran!

Idag fick jag sluta tidigt och blev då hämtad av Storasyster för att åka till Acktjära å stjäla gran! Vägarna i Acktjära var halare än halast eftersom där inte finns grus... Innan vi begav oss på granjakt ringde jag markägaren i fråga och talade om min kupp (markägren är självaste bykungan, alltså min farbror). Sen tog jag och Emilie hundarna, sparken och en såg och gick iväg. Tahmir tyckte inte att det var särskilt lätt att dra sparken på den glatta isen, men det gick bra stundvis. Självklart glömde jag kameran när vi gick iväg (alltid lika dåliga minneshjärnceller... suck!), annars hade jag nog kunnat lägga ut en hel del roliga bilder!

Vi fann 2 dugliga granar som vi sågade ner och sedan skulle forsla hem på sparken. Det var inte lätt! Men med hjälp av Tahmir så gick det iaf att ta sig up för backen, jag hade inte klarat det själv!

Bjussar på lite bilder från bilen på väg till Bollnäs (med granar där bak) och min gran ute på tillvänjnig (eller kanske avvänjning?)

Inga kommentarer: