onsdag, februari 01, 2012

Vila...

Eftersom jag inte sov så mycket i natt så stannade jag hemma från jobbet. Sammandragningar och illamående, inte så farligt tänkte jag. Men när jag talade med en av mina kollegor i telefon fick jag order om att ringa barnmorska och dubbelkolla så att det inte är nån förlossning på gång. Tydligen så kan man må illa när det börjar närma sig. Jag tänkte mer att det går kräksjuka på jobbet...

Jag fick dessutom order om att stanna hemma minst en dag till, eftersom mina kollegor tydligen inte vill vara med om nån förlossning på arbetsplatsen. Det skulle väl vara intressant för barnen att vara med om tänkte jag? Snacka om att få vara med om och se saker på plats liksom! Men det är väl lika bra att lyda råd och stanna hemma istället... OCH jag ska till barnmorskan för extra koll i eftermiddag!

2 kommentarer:

susanna sa...

snacka om att lyda order =) bra där. men inget barn ännu tack.. de är en månad kvar till mars!

emzor sa...

läskigt om den skulle komma nu! :P