torsdag, februari 02, 2012

Sjuk, hemma och uttråkad...

Eftersom jag har blivit sjuk så har jag inte så mycket annat för mig än att sitta vid datorn eller glo på TVn. TVn visar ju inte alltid det man vill se och datorn vet jag inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig med för att finna roande... Det blir ett citat från MAMMAS BOK iaf!

"Under senare hälften av graviditeten bör bröstvårtorna skötas dagligen. De tvättas med tvål och vatten (ej för mycket så att huden torkar ut!), rullas mellan fingrarna och tänjs ut samt gnids då och då med en blandning av sprit och glycerin. Detta stärker huden och gör den smidig, vilket motverkar sprickbildning under amningstiden. Indragna eller onormala bröstvårtor bör man fråga doktorn om."

Intressant att min barnmorska inte talat om detta för mig! Tänk vilka såriga bröstvårtor jag skulle kunna få under amningen om jag inte gjorde allt detta. Speciellt det med sprit och glycerin förstår jag inte varför ingen pratar om längre! hahahaha

Inga kommentarer: