onsdag, februari 15, 2012

Magsjukt

Sov lite halvtaskigt inatt. Hade en svärande sambo bredvid mig. "Åh fy fan" låg han å sa. När jag väckte honom vid 5.30 då jag skulle upp å iväg mådde han illa. Gav honom rådet att stanna hemma, sen åkte jag till jobbet.

Slutade vid 13 så jag ringde och hörde hur det var med honom då. Självklart hade han magsjuka! Ingenting jag blir nervös av i vanliga fall, men just nu har jag ingen lust att få just magsjuka. Imorn kommer en intressant föreläsare till vår planeringsdag, nåt som jag sett fram emot länge. Dessutom har jag nog ingen lust att kräkas i mitt höggravida tillstånd...

Stannade i Bollnäs under eftermiddagen och åkte tillbaka till jobbet för APT vid 16. Så risken är att om jag inte blivit smittad så kan jag ha spridit magsjukan vidare till de 20 barnen i vår barngrupp som var på fsk idag, mina 9 kollegor kan dessutom vara drabbade + Helen, Mira, Pär och Neo som jag träffade under em. Varsågoda isåfall! Den bjuder jag på.

Blåbärskräm är intagen som kvällsförtäring. Undrar om det är bäst att bara gå å duscha å lägga sig nu...

Inga kommentarer: