torsdag, februari 02, 2012

Förberedelser


Vi var ju till IKEA för några helger sedan och köpte på oss lite behövliga prylar inför bebisens ankomst om si sådär 5-6 veckor. Möblerat om i sovrummet och fått dit en spjälsäng som vi inhandlade på underbara IKEA i Uppsala...


Nu återstår bara funderingarna på om sängen behöver betsas eller om jag ska låta den vara som den är... Tänkte i så fall betsa den svartbrun. Orkar inte måla med pensel på alla spjälor, så jag tänkte att betsning med trasa skulle vara en idé i så fall...



Denna babysitter är från min storebror, som jag lagt beslag på via syrran. Tyget var så nött att det nästan föll isär av sig själv, så jag sydde nytt! Originalspännet var av plast och hade torkat sönder, så jag slaktade en gammal handväska som jag hittade 2 D-ringar på! Hoppas att den går att sitta i för framtida bebis nu bara!


I badrummet har vi skruvat upp ett uppfällbart skötbord ovanför toaletten. Tror det blir bra. Eftersom vi har lite trångt om plats fick det gamla skåpet ovanför handfatet säga tack och godnatt och upp kom ett nytt, mindre inhandlat på IKEA istället.

Så har jag lyckats uppehålla mig med något i ytterligare en kvart denna dag i min ensamhet.... Dags att kolla så att det brinner i pannan!

1 kommentar:

emzor sa...

vad mysigt ni har gjort!