onsdag, januari 14, 2009

VAR STÄNDIGT VAKSAMMA!

Just nu är jag lycklig, det snöar!

Idag var jag helt inställd på att Aina skulle ringa om jobb, så jag ställde klockan på väckning innan 7... Ringde Aina om jobb? NEJ! Det gör hon aldrig när jag är förberedd och villig att arbeta...

En annan sak som gjorde min dag lite förgylld var när det ringde på dörren och ett vittne stod utanför. Hon gav mig en GRATIS brochyr att läsa! Bara så att ni vet det är slutet nära och Guds himmelrika på jorden inte långt borta! I denna frågar man sig även om världens "problem" skall ses som isolerade händelser eller om de kan uppfattas som ett mönster med viktig innebörd? Ja, kära vänner det är frågan det! Är det så att profetsiorna i bibeln bör kollas upp och kanske tas på allvar?

Jg fick även en inbjudan till en bibelkurs. Tror att lilla damen blev lite lycklig när min reaktion på den kostnadsfria brochyren var "ÅH TACK!" så hon trodde hon skulle kunna lura med mig på mission på en gång! hahahahaha

I övrigt har jag hämtat mina nya kursböcker på ica idag. Läst halva ena, den kortaste... Känner mig lite sugen på att sätta igång med my final termin nu!! Nästan så att jag längtar till kursstart nästa vecka!

Nä nu ska jag läas mer om Jehova tror jag!
Tjingeling!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, tycker du skulle bjudit in henne och pratat henne till rätta med lite Näste. Vi kanske ska kopiera lite flygblad och börja nasa vi med =D

Farida sa...

jag tror jag ska gå på ett av deras möten istället! Lördag klockan 16 vill du följa? ;D

Anonym sa...

Haha, ja jag kanske hinner, ska ju på föreläsning i s-hamn