torsdag, januari 22, 2009

Kursstart och kortslutning

I onsdags började min avslutande kurs på lärarprogrammet. Sen dess har jag blivit matad med ny information och det känns som om mitt huvud snart ska sprängas... Det känns dessutom som om det var ljusår sedan varfö jag skrev "onsdags" istället för "igår" vilket jag inser att det var nu, så här i efterhand...

Under examensterminen blir man matad med statistik-teknink och hur man gör referenser verkar det som. Detta är något vi under hela utbildningen fått inbankat, så jag börjar tröttna lite... Att vi dessutom har en zonic-kvinna med på föreläsningarna gör inte saken bättre. (En zonic-kvinna är en människa som man skulle vilja ta bort från föreläsningen med hjälp av en zonic-knapp, som i reklamen) Malin och jag trycker förgäves på vår zonic-knapp om dagarna, men den tycks vara ur funktion. Kvinnan har dessutom haft förargelseväckande gula byxor på sig de senaste dagarna... Stör man sig på någon av en anledning är det lätt att hitta fler...

Nu är mitt huvud tungt och trött. Ska vila mig ikväll, för imorn ska jag till Kilafors och vikariera i 2an!

1 kommentar:

Anonym sa...

Akta dig så du inte fastnar i kilis, det är lätt att göra det...:P