onsdag, maj 20, 2009

Vilken dag!

Igår kväll vid 23 ringde Malin. Vi hade fått svar på vårt mail till handledaren och vi beslutade som hastigast att vi skulle åka ner till Gävle på handledning idag. Var bara att kliva upp i gryningen och ta det tidiga tåget till Gävle (06.39) för att förbereda oss lite innan (i tre timmar...)

Vi arbetade igenom den kommenterade versionen av vårt arbete som vi fått av vår handledare och träffade honom sedan efter en fika med varsin jättemuffin. Det gick suveränt och vi fick veta att vi har ett av de två (2!) arbeten som ska gå upp till opponering av hans handledningsgrupps sex arbeten!!!!!!!!!!! De övriga fyra i vår grupp får alltså vänta till september med sina. Så sen jag kom hem har jag varit supernöjd och har firat med vin och grillat! Jag hade dessutom fått det sista tjänstgöringsintyget som behövs för att jag ska kunna skicka iväg en arbetsansökan.

Tog en promenad med Ami efter maten och blev då uppringd av Natt & Dag som undrade om jag vill jobba där i sommar!!! Snacka om att få saker och ting att falla lite på plats idag! Jag är självklart totalt medveten om att varken examensarbetet eller sommarjobbet är klart än, men det känns ändå väldigt positivt för tillfället!!

Vad som saknas nu är att katten ska sluta hata mig och komma fram från sina gömmor (under soffan, badkaret, i handduksskåpet, bakom stereon osv.).

Tjingeling!!! =D

2 kommentarer:

Emilie sa...

Eftersom allt annat löser sig, så kommer lilla surpullan också att bli glad snart ;)

Aspen sa...

fasen va skoj att ni får gå upp med arbetet, men d låter ju nästan illa att det bara va 2 st från gruppen som ens får den chansen, usch undra när man får chansen att gå upp med sitt eget arbete, d verkar hårt hehe :) kul med jobbet!