lördag, maj 02, 2009

Billgus & Ballgus

Helgdagarna hittills har varit suveräna! Billgus & Ballgus har lekt med varandra i dagarna 3 som det var förr i tiden... Acktjära lever upp till förväntningarna när både Billgus OCH Ballgus är där! Nog pratat om dessa...

Igår var jag å tittade på lillasyster som sjöng med Hannakören i Höghammarhallen, sen åkte jag till Grängsbo och fick göda hela det gänget med pizza. För första gången på evigheter åt jag upp HELA pizzan! Vilken bragd! Otroligt bra gjort av mig, det är väl så man bör göra om man vill bli av med överhänget på magen?

På kvällen tittade vi självklart på Grängsbos fyrverkerier som i vanlig ordning höll på länge och lät högt och illa. Men de 132 485 personer som var där och tittade var nöjda, vilket avsöjades på det gemensamma uttrycken "Åååhh", "Ooohh", "Aaahh", som följde färgsprakandet. Jag för min del kände hur det hettade till på låret när vi stod och tittade och upptäckte när vi kom till bilen att mina tights smält på ett ställe. Typiskt. Stå inte nära kasen om du inte vill smälta ner dina kläder - borde vara ett slagord!

Nu ska jag fundera över vad jag ska göra resterande timmar av dagen. Gå in på malien å kolla vilka kapitel det var jag skulle läsa i textanalysboken kankse...

Tjinegling!!

Inga kommentarer: