torsdag, maj 07, 2009

Mustaschkampen!

Jo, jag skulle kunna vara med, fast det är en annan kroppsdel än överläppen är överbehårad på min kropp. Har nu sparat på mina ben sedan början av april och Jens har börjat klaga... Jag får inte ligga nära honom om nätterna och något intimare umgänge är väl inte att tänka på nu när det är så ljust länge om kvällarna.

Vad är det som gör att vi kvinnor måste göra oss till så förbaskat för att duga? Varför kan inte jag få ha mina varulvsben som dom är?

Har föresten funderat mycket på mina överbehårade ben (de är verkligen väldigt håriga...) den senaste tiden, eftersom det bara blir värre och värre. Det är nämligen så att ingen annan i släkten har så mycket hår på benen som jag, inte ens på den manliga sidan. Pappa hade inte speciellt mycket hår och mamma har skitsnygga ben. Syrrorna kan väl raka bena varannan vecka eller nåt, medan jag måste raka varannan timme för att behålla slätheten. Till och med min faster, som jag annars anses vara en kopia av, har snygga ben utan extremt störande hårväxt!

Kan det vara så att jag muterats på nåt vis? Eller är det jag som är Hin Onde själv (O gud bevare hon har bockben)? Eller som Malin så smart föreslog: Är det brevbäraren som sprider dessa hemska hårgener?

4 kommentarer:

Aspen sa...

jag tror på brevbäraren :)

emzor sa...

jag tror hin onde! det kanske blev värre efter att du startade nästet? ;)

MammaKarin sa...

Fniss ! Ja du de vette sjutton vem du brås på ? Inte ens din storebror har mycket hår. Och jag har exakt samma problem.

Fick en epilator av syrran i julklapp och den luvas och gör ont bara. Jag kallar den för djävulsmaskinen. Varför är det så orättvist mellan oss kvinnor att en del har så släta och skinande ben, medans andra tror att vi har lång fillingarna på :-(

Farida sa...

Det är inte rättvist helt enkelt! =(