fredag, maj 15, 2009

...

Veckan har varit hård, väldigt hård. Måndagen fick jag ju snällt ta cykeln till Heden eftersom bilen la av i lördags. Efter flera timmars plugg var det möte på stadshuset, sen åkte jag och Malin till sporthallen och tränade Forza. Efter det passet var jag helt slut men fick snällt sätta mig på cykeln för att ta mig hem. Inte ett helt lätt uppdrag eftersom mina armar var helt slut och jag endast med svårighet ens lyckades föra vattenflaskan till munnen... Efter en dusch ringde Helen och ville att jag skulle gå en liten promenad med henne efter hon lagt småttingarna (som egentligen inte är så små längre). Eftersom jag är jag så ställde jag upp (hade ett visst behov av att prata oxå).

Tisdagen innebar en lååååång dag av plugg, men jag tog bussen istället för cykeln. Efter pluggandet åkte jag med mamma till Acktjära, lånade en cykel och färdades på den till stallet. Träningsvärken från Forzan gjorde sig påmind och mina armar var helt ur funktion under ridningen... Gick trots detta ganska bra att premiärhoppa för året! Cyklade sedan tillbaka till acktjära och fick lite mat där. Somnade gott när jag kom hem.

Onsdagen latade jag mig extramycket efter heldagen på Heden och mjölksyran befann sig endast i hjärnan denna dag. Konstigt när man tror att man är snart klar med uppsatsen och plötligt får massa saker påpekade för sig om texten som måste rättas till...

Torsdagen tog jag cykeln till Heden igen. Om inte annat så är det grym vardagsmotion! Går dessutom fortare att cykla till Heden än att ta bussen... Efter hårt plugg och tapetsering med små färgglada lappar på väggarna i vårt studierum åkte jag hem och fick maten serverad! Senare gjorde jag mamma sällskap till estetettornas viskonsert på Torsberg. Beda sjöng och var så duktig!

Idag var tanken att Malin och jag efter en sista hård pluggdag denna vecka skulle afropowerdansa lite, men vi gav upp den tanken och pluggade en kvart längre istället! (Malin hade annat för sig efter pluggandet och jag törs inte träna själv) Motion fick jag av min snälla cykel i kombination med motvind iaf!

Efter en vecka fylld av huvudvärk, ångest och funderingar på om vi nånsin kommer bli färdiga känns det trots allt ganska bra efter dagens insats! Jag förtjänar att slappna av och hälla i mig en mindre mängd alkohol för tillfället! SKÅL!

1 kommentar:

Aspen sa...

tack så mycket :) ja man ska väl egentligen inte bli förvånad men ja hoppas d löser sig annars ringer ja dig :)