torsdag, februari 26, 2009

Minnet...

Ikväll 18.35 ringde telefonen. Det var Karin Ånöstam som undrade om inte jag tänkte komma på mötet ikväll... På mindre än 2 veckor har jag glömt saker jag inte borde glömma. Dessutom brukar jag lära av mina misstag och därmed inte glömma samma sak 2 gånger tätt efter varandra. Trots detta har jag glömt mina p-piller 2 gånger med bara en veckas mellanrum! Illa!

Nu ikväll hade jag bestämt med Helen att vi skulle ut å gå runt 19, det var bara att ringa återbud. Jag kastade mig i bilen och åkte ner till stadshuset för att deltaga i mötet, vilket var riktigt trevligt. Skönt att göra andra saker när man är så insyltat i skolan hela tiden. Iof så kopplar jag ju det mesta jag gör till skolan iaf, likaså ikväll.

Denna segdragna förlossningsprocess som examensarbetet utgör börjar märkas i mitt vardagliga liv. Just nu känns det inte som att det gör något. Får väl se hur det ter sig när värkningsarbetet tar fart på allvar! ahahhahahahahahhahahah (Förlossningsmetaforen har jag faktiskt fått från en kursbok...)

Tjingeling!!

2 kommentarer:

emzor sa...

hehe du är bra på metaforer du!

Farida sa...

Metaforen är ju visserligen stulen men... ;)