måndag, februari 09, 2009

Känner mig lite... ja jag vet inte...

Pojke 7 år: Men det är ORÄTTVIST! Du kan ju redan så bra!
Frida: Jo, men jag har ju tränat länge, jag blir snart 25 år.
Pojken: 25!? Då borde du få en bebis snart om du är så gammal!
Frida: Jasså!?
Pojken: Förresten är du gift?
Frida: Nej
Pojken: När ska du gifta dig då?
Frida: Aldrig
Pojken: Men, det måste du! Annars kan man inte få barn!

Så jag är tydligen gammal och borde fundera på att gifta mig om jag ska passa i dessa ramar... Hahhah, tror jag håller mig till min egen väg utan att försöka passa in i konstiga ramverk jag inte förstår hur barn lära sig...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Innan jag fick barn fick jag ofta frågan: Vem är du mamma till då? Åsså tyckte dem såklart att det var helkonstigt att jag inte var mamma, jag var ju vuxen liksom :)

emzor sa...

haha ja där ser du frida. vi måste prata om vigselstadgar i nästet för det är ju på g ser jag :) hihi

MammaKarin sa...

Vi vill i allafall gå på bröllop.