onsdag, februari 04, 2009

Ganska intressant att jag är så otroligt miljömedveten! Läste nyss www.expressen.se där man kunde klicka sig vidare till http://www.alltombarn.se/foraldraliv/att-skaffa-fler-an-tva-barn-ar-oansvarigt-ur-miljosynpunkt-1.21595 Artikeln handlar om att det ur miljösynpunkt är oansvarigt att skaffa fler än 2 barn eftersom vårt största miljöproblem på denna jord är överbefolkningen. Mitt påstående om min otroliga medvetenhet om detta kommer ifrån att jag nämnde detta (utan att ha läst det) för arbetslaget imorse (eller om det var igår, vissa saker har jag tydligen ingen koll på hahaha)... Alltså, jag sa att det är dåligt för miljön att skaffa många barn, jag nämnde ingen specifik siffra för begränsningen.

Mina föräldrar är alltså några av de största miljöbovarna i modern tid! hahaha... Kanske kan jämnas ut av att vissa människor inte skaffar barn alls? Eller att barn faktiskt även i "modern tid" dör. Eller att unga människor dör innan de skaffar barn... Faktum kvarstår ändå, jorden är överbefolkad! Om jag nån gång skaffar barn måste jag nog som miljöaktivist hålla mig till att skaffa ett barn och använda tygblöjor, samt lära barnet att från början göra sina behov på toaletten!

Inga kommentarer: