torsdag, mars 01, 2012

Fundering

Om katten bara kan gå baklänges och har svårt att ta sig nånstan öht, hur har hon då lyckats hoppa upp på mitt sybord och kissat (!) på klänningen jag håller på med till S?

Jag totalsågade Jens igår när han sa att det luktar kattpiss från nånstans här nere. Ännu mer när han sa att det luktade från gulrummet (mitt syrum). Men jag får nog ta och be om ursäkt när han kommer hem och lova att aldrig mer tvivla på hans utmärkta luktsinne. Idag satte jag mig vid sybordet och skulle sprätta ut två kuddar ur sina vinterfodral och det var då jag kände den mycket fräna doften. Ovanpå klänningslivet hade jag lagt resterna av tröjan jag slaktade i måndags för att sy Pullans tröja. Det var där det stank. Inte lite heller.

Så mina funderingar nu är
  • När har detta hänt?
  • Hur har katten tagit sig upp där?
  • Kommer klänningslivet gå att rädda, eller är det bara att börja om?

Gissar på att det hela hände natten till tisdagen när hon fortfarande var lite hög.. eftersom hon inte (vad jag vet) varit uppe en enda gång sen dess. Lite komiskt oxå. Ville hon hämnas på den hemska tröjan, så hon kissade på den?

Inga kommentarer: