tisdag, mars 27, 2012

UVI

Varför har ingen talat om för mig att det tydligen är ganska vanligt att få urinvägsinfektioner efter en förlossning? Måste man ta reda på allt själv via nätet nu för tiden! Hade jag vetat så skulle jag ju ha druckit citronvatten i förebyggande syfte varje dag efter förlossningen (eller kanske inte, eftersom jag aldrig tror att just jag ska drabbas av alla hemska åkommor..).

Kanske skulle jag åka in till Bollnäs och köpa riktig tranbärsjos på Hälsokraft egentligen, men nu är jag fattig och föräldraledig så ICAs egna får duga. Sen har jag ju blängt citronvatten hela dagen oxå, så jag kanske repar mig på egen hand utan inblandning av penicillin! Jag ger det till på torsdag sen måste jag nog gå till doktorn.

Nu ska jag koncentrera mig på att inte kissa till klockan blir 17. Det ska bli kul eftersom mina knipmuskler inte är vad dom brukade vara en gång i tiden. Gissar på att nästa toabesök blir runt 15 tiden senast (om jag nu ens hinner...)!

Inga kommentarer: