onsdag, mars 09, 2011

SNÄLLA

Snälla, snälla låt mig bli frisk! Jag klarar inte av en dag till med daytime TV! Alla program som går att slötitta på är från USA där populationen beviserligen består av idioter!!! "Kvinnor är bra på mulititasking eftersom deras hjärnor är utvecklade så under evolutionen där de fått ta hand om barn" "män är bra på grovmotoriska saker som brottning" "män har högre IQ"

Jag blir en aning störd på att man förutsätter att dessa "egenskaper" endast sitter i hjärnan. Jag blir en aning störd på att högutbildade läkare sitter å säger detta till alla dumma amerikaner som tror blint på det.

Att män inte vill fråga efter vägen om de kör vilse skulle sitta i nån nedärvd hjärnfunktion från stenåldern tror jag inte ett skvatt på. Eller att kvinnors förmåga att göra många saker samtidigt skulle vara evolution.

Jag kallar det socialt betingat genus.

Inga kommentarer: