lördag, mars 12, 2011

Parasomnia

detta är tydligen en livsfarligt sömnbeteende där personen som sover kan göra allt möjligt under tiden de just sover. (Ja, jag tittar på tv 4 fakta) Det finns personer som går i sömnen, in till grannar osv. Det var nån som hade vaknat med blod i hela sängen och följde spåren till köket, där hon insåg att hon tydligen sprättat upp katten i sömnen. Det här är alltså händelser som personerna med parasomnia inte minns efteråt...

Jag tror jag måste skicka iväg sambon på sömnklinik... Han har ju faktiskt försökt strypa mig en gång... Han har slagit mig ett antal gånger.. Han är helt säker på att han är på jobbet ibland (oftast).. Han har väldigt svårt att vakna om mornarna eftersom han inte är utsövd..

Med tanke på allt detta så sover mannen inte speciellt bra om nätterna. Vilket betyder att det förmodligen kan stegras upp och bli värre med tiden. Bör jag oroa mig för katten tro?

1 kommentar:

Emilie sa...

Hmm, kanske därför katten har lite underlilga beteenden emellanåt...