tisdag, januari 04, 2011

Superdag!

Idag har det varit en bra ledig dag. Sov läänge, klev upp käka frukost och kollade på Days of our lives. Sen klädde jag på mig och packade in alla stolar och bordet vi lånade på nyår in i Peugeoten och körde iväg. En bit på väg lyckades jag äntligen väcka Bea, så jag åkte å hämta henne så drog vi kosan till Acktjära!

I Acktjära fick vi kaffe och bullar. Sen klädde vi på oss täckbyxor och rejäla vinterskor och gick ut i snön. Jagade runt hela gården efter spadar, men fann endast sågar (hmmm...) Gav upp och tog snöskoveln och gick till en snöhög och började gräva. Det gick inte så där jättebra, så vi bestämde oss för att gå och stjäla spadar nästgårds (...) Då gick det bättre, men vi tog ett gemensamt beslut att vi skulle flytta oss till den stora snöhögen hos farbror istället!

I denna underbara stora snöhög grävde vi i 2 timmar. Sen hade vi en jättefin snögrotta! Jag fick höra när jag kom hem till mamma igen att jag precis passerat 9800 levnadsdagar och att det är 60 dagar kvar till min 27 års dag. Men jag måste säga att det här var en perfekt ledig dag!










Inte världens bästa bilder, men ni förstår känslan! ;)

1 kommentar:

Markus sa...

Fan va kul!