fredag, november 12, 2010

Ibland har man tur

På väg till jobbet imorse reflekterade jag över hur lite trafik det var efter vägen. Brukar vara mer, men det var ju inget höjdarväder precis. Snöade i Viksjöfors och hela vägen till Alfta iaf. Nånstans mellan alfta och söräng slutade snövädret.

När jag åkt förbi Sörängsskolan ser jag plötsligt hur 5 rådjur springer upp på vägen en bit framför mig. Då är man glad att det är lite trafik och inga bilar är bakom, framför, eller på mötande. Lyckades bromsa ner till 50, "ledarrådjuret" blev rädd av ljudet och ändrade kurs i ca 2 meter innan den hoppade vidare ut på vägen, mitt framför mig. I allt tumult lyckades jag styra mellan rådjur nr 1 och rådjur nr 2, detta utan att någon kom till skada!

Så ibland har man tur. Eller kanske nån med sig som hjälper till. Nåns pappa eller nåt sånt... Man vet ju aldrig. Kan ju säga att jag var skakis efter denna händelse, men är lite stolt över att ha lyckats med konsten att åka slalom mellan rådjur på väg till jobbet!

Inga kommentarer: