torsdag, september 09, 2010

Sjuk

Ja, det är sant. Jag är sjuk. Å sjukare blir jag eftersom vissa envisas med att titta på världens sämsta program: Idol. Mår illa rent av! Helt seriöst, hur kan vissa tro att de ska komma vidare? Hur kan vissa tro att de kan sjunga? Suck å stön!

Har varit hemma i sjukdom sen i tisdags då jag fick åka hem tidigare från jobbet. Helt mörbultad och förmodligen en aning febrig. Sen har jag varit hemma och försökt lista ut vad man gör när man vilar... Titta på TV, läsa bok, använda datorn, sova. Sover gör jag. Lääänge om mornarna. Så det behövs inte så mycket om dagarna. TVn visar bara skrot. Om jag försöker läsa somnar jag iaf. Vad finns att göra på datorn som inte innebär en massa ansträngande mustryck?

Eftersom jag inte är så där dödligt sjuk längre är det ganska jobbigt att vara hemma, men jag skulle heller inte palla med en dag på jobbet än. Bara att ge upp och vila en dag till. Sen kan jag väl få vara frisk?

2 kommentarer:

Angelica sa...

Jag kollar också på idol och mår illa :) Det kryper i kroppen när jag ser dem och jag skäms så att jag måste blunda och hålla för öronen .. åndå måste jag kolla :)

Som jag skriver så tycker jag också att det är viktigt att jobba för ett mer jämställt samhälle, absolut! Men jag tycker att det är fel väg att gå, det är till stor del en attitydfråga och ska man ändra en attityd så måste man gå djupare, inte sätta upp en lag som tvingar folk att göra ett visst val. Och som förälder vill jag känna att jag själv kan ta ansvar över min familj, jag vill inte att någon annan ska komma och bestämma vad som är bäst för mina barn. Visst, jag kan lyssna på tips och ta åt mig, men i slutänden vill jag vara den som beslutar hur min familjs liv ska se ut.

Angelica sa...

Haha! Jag kan inte lämna nåt utan att förklara mig, bara måste :) Ja, fick man ett års extra föräldraledighet så skulle jag absolut ha utnyttjat det! :)