tisdag, september 28, 2010

Om jag blir frisk snart...

Jag skulle vilja ha alla 100% tillbaka nu. Skulle vilja motionera och komme i form så att jag inte kräks varje gång jag råkar se mig själv i spegeln. Tur att de tog gravtest när jag var på HC i torsdags annars hade jag nog funderat. Tack pappa för att jag fick ärva kulan! (jag är alltså inte gravid!!!)

Suck å stön i vanlig ordning är det. Dock trivs jag som bara den på jobbet och tycker inte alls att det känns speciellt kul att jag förmodligen blir utslängd i kylan därifrån efter jul. Men vad gör man?

Jag tror hela tiden att vi börjar få ordning i huset, men det finns alltid nånting nytt att plocka med, byta plats på, eller städa undan/slänga. Igår gjorde vi ett nytt soffbord. Jag och Jens kan stolt säga att vi designat och byggt vårt soffbord själva. Jag stod för idén och han för själva skruvandet. Tycker dessutom att det blev lite gulligt. Passar in på nåt vis. Vardagsrummet har ju numera gardiner till och med! Det fick bli mormors gamla (+ stängerna) vilket inte gillas av andra halvan av husets ägare... Byter till helvita, neutrala till vintern, men nu är det höst och då passar 70-tals blommor!

Undrar om vi kanske kan bära ut gamla soffbordet till förrådet sen. Det är så trångt att ha det i köket, bredvid köksbordet!

1 kommentar:

MammaKarin sa...

Kan man få lite bilder på rustningen i huset och nya bordet. Nyfiken :-)