måndag, april 30, 2012

Sista april

Idag lämnade jag Pipen hemma med pappan och åkte till Alfta för att inhandla grillkol och lite annat inför kvällens grillning. En aning konstigt att gå i en affär utan Pipen. Konstigt att åka bil själv. Jag är ju alltid med Pipen. Vi sitter ju nästan ihop liksom. Trodde hon skulle vakna och vilja äta när jag kom hem, men icke. Har nu varit hemma i över 30 min och hon vill fortfarande inte vakna...

Gjorde jättefina tavlor till vardagsrummet igår. Fick idén av storasyster som hade köpt svart canvas på dollar för att måla med oljefärger. Jag köpte canvas och akrylfärger istället. Akryl är vattenlösligt och kan därför målas på fötter och händer utan några problem att tvätta bort. Så nu sitter det en tavla med Pipens fötter och en tavla med ett gott försök till handavtryck. Det går inte att trycka händer om ungen inte vill spreta med fingrarna! Men modern konst är oxå vackert, speciellt om Pipen åstadkommit det!

Inga kommentarer: