torsdag, december 22, 2011

Jul

Vi firade jul förra helgen. Så det känns som att julen är avklarad liksom... Tog iallafall in julgran igår och bestämde mig för att knäskura köksgolvet när jag ändå var igång. Att knäskura köksgolv var ingen bra idé... Vaknade vid 1 inatt å skulle på toa, kom nästan inte ur sängen. Helsike vad ont det gjorde i svanken! Attans. Men golvet är rent i köket! Har man fått ett nytt (gammalt) köksbord vill man ju att det ska vara riktigt rent oxå.

Så nu är det julfint riktigt här hemma. Tog gran i måndags och nu står den grön och grann i stugans vardagsrum. Julklapp till Jens är inhandlad och inslagen (den står ensam och skäms under granen eftersom jag vägrar köpa fler julklappar). Tror jag känner mig en aning nöjd ändå.

Längtar lite efter min dator som är på rengöring. Jens dator är inte så där jätterolig att sitta vid. Jag kan inte ha den i knä framför tvn, skärmen är skräpdålig och tangentbordet omöjligt att skriva på... Snälla min dator kom tillbaka snart!

Inga kommentarer: