söndag, september 18, 2011

Söndagspyssel

Idag har jag plåster på hela händerna. Försökte vara duktig på förmiddagen och började damma i vardagsrummet. Eftersom det var väldigt dammigt så tog jag några grejer till diskhon för att helt enkelt diska ur dem... Självklart lyckas jag tappa en tung glasskål i diskvattnet och skar mig på tre ställen när jag plockade skärvorna... Svart glas är svårt att se vart det är vasst! Det värsta är att man är så torr om händerna hela tiden och att plåstren lossnar om man smörjer sig.

Åkte iallafall in till Alfta och köpte gummihandskar för att avsluta min städning. Putsade fönstren och satte upp nya gardiner! (med nya gardiner menar jag ca 40 år gamla gardiner efter mormor, de är jättefina! [tycker inte Jens]) Nu känns äntligen vardagsrummet lite ombonat för första gången sen i somras när Jens började slita ner fodren och gardinerna som var åkte veck! Man tänker inte alls lika mycket på att det faktiskt inte finns några fönsterfoder där nu.. ;)

Nu ska jag drömma vidare om framtida renoveringar av huset innan jag börjar med middagen som mannen beställt...

Inga kommentarer: