måndag, februari 14, 2011

Vilket oväder?

I fredags var det tydligen snökaos. Jag är den enda i hela länet som inte märkte detta förrän jag kom till jobbet och folk talade om det för mig...

Men då är det så att jag har en sambo som duktigt ställde klockan en timme tidigare på torsdagskvällen, klev upp tiiidigt på fredagsmorgonen och skottade innan han åkte till jobbet... Jag hade sovmorgon och hade därmed inga problem att få fram bilen eftersom Jens hade skottat fram den. Jag noterade att det var ett tjockt lager snö på framrutan som jag sopade bort, men tänkte inte så mycket på det (vem har missat snö i vinter liksom?).

Noterade även att vägen inte var så plogad, men det har den ju heller inte alltid varit i vinter, så jag tyckte inte att det var sånt kaos för det (jag kom ju framåt).

Väl framme på jobbet kunde jag konstatera att vi hade bortfall på barn med över hälften (å nästan inga var sjuka) och mina kollegor hade haft problem att ta sig till jobbet. En av dem kom inte förrän en timme efter min ankomst (jag började sent) och då med skjuts av en jättebil eftersom hennes inte tog sig fram...

Mest funderar jag över hur jag kunde missa den hemska vinden (har hört rykten om att det var så) under natten eftersom jag vanligtvis är så lättväckt.

Kan väl konstatera att jag är en aning bortskämd iaf! ;)

Inga kommentarer: