onsdag, februari 23, 2011

det är tur att man är positivt lagd...

Peugeoten är död. Förhoppningsvis är det bara batteriet som behöver laddas, alternativt bytas. (Har delegerat uppdraget till sambon) Värre är väl om det är nåt annat. Som är drygt och kostar mer pengar...

Annars så kom ju bilskatteräkningen nu oxå... Det var en trevlig summa på ca 1700 som trafikstyrelsen (eller vad det nu är) ville ha in innan sista februari. CSN vill oxå ha pengar av mig innan sista februari. Mycket pengar. Mer än 2000... Suck... Till råga på allt fattades tydligen ynka 6 kr för att jag skulle ha råd att betala maten på ica i torsdags... Men jag visste inte hur mycket som saknades då. Fick bara känna av skammen att kortläsaren nekade mig att betala... =S

Men. Det har ju snöat idag iaf! Det var fint när snön singlade ner som på ett gammaldags vykort. Och. Jag körde inte på gubben med sparken som nästan körde ut framför mig inne i Alfta!

Det är tur att det finns positiva saker här i världen (låtsas som att det inte är revolution i var och varannat land i nordafrika och mellanöstern för att folk är förtryckta osv...)

Inga kommentarer: