söndag, augusti 22, 2010

Underbart!

Jag har verkligen haft en kanondag idag! Vaknade aningen sent, men det kan man ju få på söndagar... Storstädade lite i huset, rengjorde tvättmaskinen å torkade golven. Lyckades få Jens att sätta upp lite tavellister och min älskade hylla (den jag gjort själv, och Susannas konsoller). Vips så var tavellådan urplockad och en massa tavlor kom på plats! Nu har jag dessutom gardinstänger överallt utom i vardagsrum och datarum. Gardiner är en svårare sak att lösa... Inga av mina gamla gardiner passar typ. Men det ordar sig nog så småning om! Ska sy en liten kappa till ena köksfönstret (det andra fönstret är redan begåvat med en gardin), sen måste jag nog leta fina skira kappor till 3 fönster till.

Åkte till svärmor och hämtade skrivbordet jag fått av henne idag oxå. Har stoppat in det i garaget för målning. När jag ändå var där å fick grejer lyckades jag få med mig en pinnstol och en gardinstång oxå! Pinnstolen befinner sig i garaget för målning och gardinstången passade perfekt i mitt framtida syrum!

Mitt i all röra idag försvann lilla Pullan. Jens var utom sig av oro och skällde på mig för att jag hade lämnat dörren öppen... Saken var den att hon inte ens kom å hälsade på mig när vi kom tillbaka från Älvkarhed, så vart hon än var så hade hon varit borta ett tag. Letade ute, ropade. Letade inne, ropade. Inget spår. Öppnade en skrubbdörr å kollade. Ingen katt. Tog ett varv till ute och inne. Öppnade samma skrubbsdörr igen - där var hon! Full i sågspån. Undrar vad som finns där inne? Jag har mina lådor med saker som jag inte använder så ofta där - ridkläder, scrapgrejer, tyger, ofärdiga syprojekt å sånt. Men nåt mer tycks det finnas där, eller så trodde Pullan att hon kunde krafsa sig ut därifrån...

Nu är hon nöjd här med mig iaf! Det finns inget bättre än att sitta med mig när jag umgås med datorn tror jag. Ska vara att sova med mig i sängen då! Å dit beger jag mig snart...

Tjing!

Inga kommentarer: