tisdag, augusti 17, 2010

Stora göra allt å lite till dagen

Idag skulle jag kliva upp tidigt och ta tag i saker var det tänkt. Hade larmet på 8, men snoozade till 9 eftersom det var så mysigt att ligga i sängen och drömma... Drömde mycket konstigt, men inget direkt obehagligt så varje gång larmet gick ville jag fortsätta med drömmen.

När jag klev upp käkade jag lite å tog tag i problem nr 1. min bil. Den har en kylarfläkt som inte är riktigt med på noterna så jag måste försöka få tag i en "ny". Ut på nätet leta telenr till skroten, går in på hemsidan kollar om nåt som verkar passa finns där och så såg det ju ut...Trodde jag ända till jag ringde och fick förklarat för mig att de som fanns inne inte passade för det var dieselbilar. Jahap. Å det kunde dessutom bli svårt att få tag i nåt som passade eftersom min bil har en tiny tighny motor på 1.4

Jaha då var ett problem inte ur världen så jag försökte ringa arb förmedlingen och säga att de kunde avskriva mig som arbetssökande eftersom jag har jobb! Lätt å ringa till dem, näe! Jag försökte istället maila. Självklar var det nåt problem med servern så att det inte gick J*VLA hotmail! Efter lite frenetiskt tryckande skickades mailet iaf och jag är nu avskriven. Problem nr 2 löst.

Problem nr 3 innebar att jag inte hade svartvinbär vilket jag gärna ville ha till kvällens romantiska middag. Lätt problem! Jag tog min trasiga bil körde den långa vägen till Acktjära, passade på att slänga in lite grejer som ändå skulle dit innan jag åkte, och plockade lite vinbär när jag väl var där. Eftersom jag glömde grejer som skulle dit så fick Bea ta en övningskörningstur genom skogarna i annefors hit och hämta det som hämtas skulle.

Problem nr 4 kan ju tyckas som en bagatell, men det tyckte nog inte brevbäraren... Postlådan har glömts bort i en veckas tid. Den var alltså överfull. Men när posten väl var bortplockad så var problemet ur världen!

Problem nr 5 handlar om vad jag ska ha för lön... Å det är tydligen inte lätt. Ska det vara så svårt att ge besked om ingångslönen är 20000 jämt eller 21200? Tydligen är det något som samtliga rektorer i Bollnäs inte har nån aning om. Väntar fortfarande på besked i denna fråga. Och om jag ska kunna begära 21200 måste jag ha ett lärarförbund som backar upp!

Problem nr 6 låg i brevlådan. När har jag sagt ja till att fortsätta med nåt helt värdelöst abonnemang från Securia? Mailat å frågat om saken och hoppas på ett svar där det står att jag kan skita i fakturan på hutlösa 199 kr!

Dagens alla problematiska saker verkar ha betats av och maten står i ugnen på självtillagning (bästa sättet att laga mat på), vilket betyder att jag kanske ska ta mig i kragen och ge mig ut i det fina löpspåret här i Viksjöfors...


Tjing!

1 kommentar:

emzor sa...

du är duktig du!