fredag, april 24, 2009

Pluggdag...

Idag har jag studerat uppsatsen jag och Malin ska opponera på vid miniventileringen på tisdag. Intressant arbete må jag säga... Detta har gjorts i sällskap av storasyster hemma hos henne. Vi har haft en supertrevlig dag med lunch på Herrgårn i Kilafors och intag av cider och vin när eftermiddagen började gå till ända. Till middag gjorde Emilie en fläskfile med klyftpotatis och rödvinssås medan jag läste på lite om metod i Bryman inför uppsatsens omarbetning efter totalsågningen igår... Fick en del intressanta uppslag och funderar allvarligt på om jag ska fortsätta att dricka alkohol när jag studerar. Verkar som om hjärnan fungerar bättre med lite pådrivningskraft från berusande drycker. Varför är inte alla akademiker alkoholister? Eller är de?

Efter denna soliga dag som varvats med datortid inomhus och lästid i solen utomhus kan jag med gott samvete gå å lägga mig för att sova. Natti natti!!

Inga kommentarer: