torsdag, maj 26, 2011

oj... nu är det ju nästan slut på maj...

Tiden går fruktansvärt fort nu måste jag säga. Kanske för att maj alltid går fort. Eller så är det för att jag är så upptagen av att göra massa roliga saker nu för tiden!

Så här blev det med min skänk till slut i alla fall...

Målade med vit grundfärg en omgång endast. Men jag kan säga att det ligger massor med jobb bakom. Från att ha varit som de senaste bilderna och innan jag kunde måla ligger en massa tid och ansträngningar. Jag lyckades inte få bort allt det röda pigmentet så det lyser nog igenom lite rosa på sina ställen..


Det tråkigaste jobbet var nog att få ren alla gångjärn från den äckliga rosa färgen. Inte ens ett bad i lacknafta på en vecka löste upp färgen, så det var bara att sätta sig med färgskrapa och pilla...

Sen när alla var rena sprejmålade jag dem svart tillsammans med alla skruvhuven och beslagen.


Å titta så fin min dyra skänk blev till slut!

1 kommentar:

MammaKarin sa...

skänken blev jättefin.