söndag, maj 15, 2011

Mitt i maj!

Idag har jag gjort hembesök med balklänningen.


Jag är en mycket prisvärd sömerska må jag säga! Det är inte många som åker 4 mil för att få till en provning av balklänningen (det brukar ju vara kunden som åker). Dessutom är jag mycket nöjd med mina skills hittills.


Åkte sedan vidare till det stora huset på höjden och tittade när stora syster balanserade på pallar. Såg farligt ut så jag skickade ner henne och började arbeta lite själv. Lyckades få lilla syster att hjälpa till en aning oxå. Mest jobbade lilla systers pojkvän. He´s a keeper!




Annars så har vi haft besök av Hel och familjen i helgen. Helen och jag har arbetat mest hela tiden. Började på fredagen med att göra klart perennrabatten. Fattas bara lite stenar.



Sen började det regna, så då tog vi tag i projekt nr 2. Avfärgning av uråldrig möbel. Förmodligen är detta ett hemmabygge av något slag. Den är mycket vacker men var dock målad i en hiskelig rosa nyans. När vi avfärgat en gång kom det fram en mörkröd färg som låg under. Den var sprucken så där gammaldags trevligt, men det var nog därför nån målat över en gång i tiden.


Nu ser skänken ut så här, och jag tycker faktiskt att den börjar bli riktigt fin! Tror ändå att den kommer bli vit så småningom...




När vi var och köpte lite perenner i Alfta på lördagen så kom jag på att jag hade en mystisk pryl i garaget som man skulle kunna plantera kryddörter i. Så jag inhandlade lite örter och planterade i denna mystiska låda. Vi hittade även lite smultronplantor som fick flytta till lådan. Det luktar väldigt starkt om trät så jag vet inte om växterna överlever... Det lär väl märkas! Fint blev det i alla fall.

2 kommentarer:

Emilie sa...

Hmm, gullig bild! Här är bloggen jag pratade om... http://sekelskiftesdrom.blogspot.com/

Njut!

MammaKarin sa...

Härligt med lite bilder. Rabatten blir jättefin tycker jag, och balklänningen blir super snygg. Du är så duktig på att sy.

Ja det såg verkligen farligt ut att balansera på en sådan hög pall med den stora magen Emelie!