söndag, maj 09, 2010

Hela helgen

I fredags var jag å mamma på ansiktsbehandling direkt efter jag slutat jobba. Superskönt och huden känns så ren efteråt! Efter det skjutsade jag hem mamma sen åkte jag å hämtade upp Tindra, som skulle sova hos mig. Vi har sagt hur länge som helst att hon skulle göra det och för någon månad sedan lovade jag att det skulle bli när hon tappat tanden som var lös. I onsdags tappade hon den, så då blev det äntligen dags!

När vi vaknade på lördagen åt vi nyttiga plättar till frukost, sen åkte vi ner på stan med ett uppdrag från Tindras mamma; Hitta ett par byxor! Jeans eller liknande som hon kan ha i skolan, men samtidigt lekvänliga. Lätt tänkte jag. Efter att ha besökt affärerna i Bollnäs lände jag mig en aning nedstämd. En tjej får tydligen inte ha jeans enligt åhlens. På lindex fanns inga storlekar som passade. På kappahl fanns tighta stuprörsjeans. Inget lekvänligt alls fanns det, men en massa fina klänningar, tights och diverse trekvartsbyxor... Stackars Tindra fick vara utan byxor.

Lördagen fortsatte med 3års kalas hos en något motsträvig nybliven treåring. Sen åkte jag å Jens till Älvkarhed där han rev taket på altan och satte dit nytt. Jag tvättade bilen och hjälpte svärmor att tvätta altan lite.

Idag har jag varit i Valbo och inhandlat nya ridstövlar!




Supersköna och väldigt fina! Hoppas de gör mig till en bättre ryttare oxå ;P

Köpte en ny köksstol på ikea oxå, vi hade bara 3 eftersom en gått sönder... Väldigt lyckad dag måste jag säga. En annan glädjande sak var att H&M faktiskt hade byxor för flickor att leka i. Jag köpte med mig 2 par hem till Tindra för samma pris som ett par skulle ha kostat i Bollnäs, om det hade funnits där!

2 kommentarer:

emzor sa...

det verkar vara en lyckad helg! :D

Angelica sa...

Ja, stövlarna var fina :) Insåg att jag varit ytterst dålig på att svara på kommentarer den senaste månaden .. Du frågade vad jag skrev om i ex-arbetet :) Jag skriver om IT/dataanvändning i förskolan, hur pedagogers attityder ser ut och lite sånt. Kram! :)