torsdag, februari 11, 2010

Ett himla tjat ibland!

Ja det tycker jag faktiskt! Är jag den enda i hela världen som inte känner att våren prångt måste komma snart? Visst är det kallt ibland, men allt har sin tid. Trivs bra nu när det är vinter på riktigt för en gångs skull. Dessutom får jag åka madrass varje dag på jobbet när det är sånt här väder! ;)

För övrigt så kom jag att tänka på Pippi Långstrump igår. Kunde inte somna så tankarna flög iväg alldeles virrigt. Men jag kom på att i Pippifilmen där hon flyttar in i Villa Villerkulla, så går dom å köper godis och äter till dom mår dåligt, sen går dom å köper 4 liter meducin (medicin antar jag att det är). Men saken är ju den att de aldrig äter av medicinen utan häller ut den i en markbrunn! HALLÅÅÅ!! Är det nån annan än jag som ser vilka konsekvenser detta har för miljön? Vad var det för medicin och hur påverkar detta närmiljön egentligen? Det är ju som bekant förbjudet att hälla ut medicin, den ska ju återlämnas till apoteket om man inte tänker använda slut på den! Därmed hamnar hon överst på min nya lista:
Pippi Långstrump - miljöboven

Inga kommentarer: