fredag, oktober 31, 2008

Plogning

Idag har jag lämnat lägenheten 2 gånger. Första gången för att köpa frimärke och posta brev, andra gången hade jag ett fall av att vara för snäll i vanlig ordning. Beda har den inverkan på mig, hon ber mig lite snällt att ställa upp med det ena eller det andra och det slutar oftast med att jag gör det hon vill.
Idag ville hon att jag skulle åka till station med mina Djävulshorn så att hon skulle kunna ha dem ikväll. Kan ju säga att jag inte var så sugen på att ge mig ut i snövädret, speciellt inte eftersom vinterdäcken på saaben inte är de bästa. Det som slog mig när jag körde var att klockan var fyra på eftermiddagen och det syntes inga spår efter en plogbil så långt ögat nådde.
Varför har ingen plogat på hela dagen när det har varit en decimeter snö, iaf sen jag klev upp vid 10? Är det bättre att tjäna in nån hacka på indragen plogning än att förhindra bilolyckor?

Jaja, nu ska jag ägna resten av denna dag till att fortsätta ha TRÅKIGT. Men jag kan ju alltid fortsätta läsa boken jag påbörjade igår Introduktion till kognitiv psykologi, väldigt spännande...

Inga kommentarer: